Het water op aarde, is dat nog het zelfde water wat op aarde was toen de dino's leefden?

Er verdwijnt toch niks de ruimte in lijkt me?
Dus al die jaren heeft het water zichzelf gezuiverd en gerecycled?
En dus drinken we water waar dino's hun behoefte hebben gedaan?
:D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. Water is één van de gesloten kringlopen op aarde. Er gaat uiteindelijk niks af, en er komt niks meer bij. De kans dat je dino-urine zit te drinken is overigens minimaal hoor ; dat water is al zo vaak door de kringloop (of : -lopen) gegaan (via verdamping en neerslag, en wellicht lang perioden in de grond, in de oceaan of vast in het ijs) dat het inmiddels wel aardig gefilterd is. Urine-moleculen zul je er niet in aantreffen ; noch van dino's, noch van holbewoners, noch van je overgrootmoeder.

Die behoud van materie gaat zelfs ZO ver, dat de kans 100 % is dat je in je lichaam heel wat atomen hebt die ooit deel hebben uitgemaakt van beroemde en bekende personen uit de hele geschiedenis.